Help / Veelgestelde vragen

We hebben de meest voorkomende vragen van onze gebruikers opgesomd, zodat het eenvoudig is om de meeste vragen en antwoorden op te zoeken.

Het kan altijd voorkomen dat je vraag er niet tussen staat. Mocht dit het geval zijn, neem dan contact met ons op en dan zullen wij deze zo spoedig mogelijk beantwoorden.

Hoe werkt het?

Account

  • Ik kan niet inloggen. Wat moet ik doen?
    Als je jezelf net hebt geregistreerd dan moet je je account bevestigen door middel van het klikken op een speciale bevestigingslink. Deze wordt naar het e-mailadres gestuurd waarmee je jezelf hebt aangemeld. Deze e-mail kan ook in de junk/spam folder komen. Als je al langer lid bent en je kunt jezelf niet meer aanmelden, gebruik dan de ’Wachtwoord vergeten?’ optie in het menu rechtsboven. Een nieuw wachtwoord wordt dan automatisch naar het e-mailadres gestuurd waarmee je bent aangemeld. Indien je nog steeds niet kunt inloggen, stuur dan een e-mail via ons contactformulier en dan proberen wij zo snel mogelijk je accountgegevens te herstellen.
  • Ik zie mijn korting niet in mijn account
    Indien na 48 uur de korting nog steeds niet zichtbaar is in je account, neem dan direct contact met ons op via ons contactformulier. Met behulp van de originele orderbevestiging voorzien van datum en tijdstip, kunnen wij altijd proberen de shopkorting alsnog te achterhalen. Let er wel op dat je dit direct na je aankoop meldt (na 48 uur). Kortingen van langer dan één maand geleden, kunnen wij helaas niet meer achterhalen.
  • Ik ontvang een cookie foutmelding. Wat moet ik doen?
    Indien je een melding ontvangt dat de cookies op je computer niet geaccepteerd worden, kun je het volgende doen:

    Cookies verwijderen in Firefox
    Ga in in browser venster naar Extra -> Opties -> Privacy -> Indivuduele Cookies verwijderen
    Verwijder de cookies van Shopkorting en log daarna opniew in met je gebruikersnaam en wachtwoord

    Uitgebreide uitleg -> https://support.mozilla.org/nl/kb/cookies-verwijderen-gegevens-wissen-websites-opgeslagen

    Cookies verwijderen in Internet Explorer 8

    1. Open Internet Explorer
    2. Klik op de knop Beveiliging en klik op Browsegeschiedenis verwijderen.
    3. Schakel het selectievakjes naast Cookies in.
    4. Schakel het selectievakje Gegevens van favoriete websites behouden in als je de cookies voor websites in de lijst met favorieten wilt verwijderen.
    5. Klik op Verwijderen.

    Cookies verwijderen in Internet Explorer 9

    1. Open Internet Explorer.
    2. Klik op de knop Extra, wijs Beveiliging aan en klik vervolgens op Browsegeschiedenis verwijderen.
    3. Schakel het selectievakje Cookies in en klik op Verwijderen.

    Cookies verwijderen in Internet Explorer 10

    1. Open Internet Explorer voor het bureaublad.
    2. Tik of klik op de knop Extra, wijs naar Veiligheid en tik of klik vervolgens op Browsegeschiedenis verwijderen.
    3. Schakel het selectievakje Cookies in en klik of tik vervolgens op Verwijderen.

    Cookies verwijderen Google Chrome
    1. Klik op het Chrome-menu Chrome menu op de browserwerkbalk.
    2. Selecteer Instellingen.
    3. Klik op Geavanceerde instellingen weergeven.
    4. Klik in het gedeelte 'Privacy' op de knop Instellingen voor inhoud.
    5. In het gedeelte 'Cookies' kun je de volgende cookieinstellingen wijzigen:

    Klik op Alle cookies en andere gegevens om het dialoogvenster 'Cookies en sitegegevens' te openen.

    6. Als je alle cookies wilt verwijderen, klik je onderaan het dialoogvenster op 'Alles verwijderen'.

    7. Als je een specifieke cookie wilt verwijderen, plaats je de muisaanwijzer op de site die de cookie heeft uitgegeven en klik je op de X die aan de rechterkant wordt weergegeven.

    Uitgebreide uitleg -> https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=nl

    Werkt bovenstaande niet? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier.
  • Ik wil me aanmelden, maar de veldjes blijven rood
    Indien de veldjes rood blijven en je een melding ontvangt met 'corrigeer de fouten', bekijk dan de volgende oplossingen.

    • Heb je je e-mailadres correct ingevoerd?
    • De gebruikersnaam bestaat al. Kies een andere.
    • Zorg ervoor dat er geen spaties in de gebruikersnaam voorkomen.
    • Ga akkoord met de voorwaarden.
     
    Indien je jouw e-mailadres correct hebt ingevoerd, maar nog steeds een foutmelding ontvangt, dan heb je waarschijnlijk al een account op Shopkorting.

    Vraag dan een nieuw wachtwoord aan. Dit kan rechtsboven op de site onder het inloggedeelte. Een nieuw wachtwoord wordt dan opgestuurd naar jouw e-mailadres. Je kunt dan inloggen met jouw e-mailadres en wachtwoord.
  • Waarom vragen jullie zoveel informatie bij het aanmelden?
    Het is belangrijk dat je de informatie in het account correct en volledig invult. Zo kunnen we jou beter van dienst zijn met speciale kortingen en kunnen we ook de korting uitbetalen op de juiste bankrekening.

    Als bijvoorbeeld de woonplaats niet wordt ingevuld, dan kunnen we je aangevraagde tegoed niet overmaken. Jouw persoonlijke gegevens op Shopkorting zijn goed beveiligd. Elke dag wordt onze Shopkorting door McAfee getest op veiligheid.
  • Is het toegestaan meerdere accounts te hebben op Shopkorting?
    Nee, het is niet toegestaan om meerdere accounts te hebben op Shopkorting. Er is slechts één account per huishouden beschikbaar. Indien er toch meerdere accounts per huishouden actief zijn dan behoudt Shopkorting het recht om deze accounts per direct te beëindigen.
  • Ik wil mijn e-mailadres veranderen
    Je kunt zelf het e-mailadres in je account wijzigen. Als je met jouw account bent ingelogd, ga je naar 'Naar account', rechts bovenin op de homepage. Hier ziet u vervolgens 3 tabbladen met het 2e tabblad 'Mijn gegevens'. Hier kun je jouw e-mailadres wijzigen. Vergeet niet onder de pagina op 'Opslaan' te drukken.
  • Ik wil mijn account opzeggen
    Stuur ons een e-mail met je accountgegevens. Wij zorgen er dan voor dat jouw account wordt gedeactiveerd.
  • Hoe kan ik me afmelden voor de nieuwsbrief?
    Als je geen nieuws meer wilt ontvangen over speciale kortingen en kortingsacties via e-mail, dan kun je jezelf afmelden voor de nieuwsbrief.

    Ga naar het menu onderaan de website en klik op de 'Afmelden' link. Log in met jouw accountgegevens, zodat je afgemeld wordt. Je zal dan geen e-mails meer van ons ontvangen.
  • Er staat bij een webshop dat er in punten wordt betaald. Hoe werkt dat?
    Bij een aantal webshops wordt er inderdaad gecommuniceerd in punten. Het aantal punten dat je ontvangt is afhankelijk van het aankoopbedrag. 1 punt vertegenwoordigt een waarde van € 0,01. De waarde van de verdiende punten in euro's kun je terugzien in 'Mijn account' na registratie van de korting.
  • Wat gebeurt er met mijn account in geval van onregelmatigheden?
    Shopkorting houdt alle transacties en patronen nauwlettend in de gaten, zodat er geen misbruik kan plaatsvinden. In geval van onregelmatigheden en/of fraude zal Shopkorting direct overgaan tot onderzoek en/of beëindiging van het account en worden aangesloten webshops en relevante instanties op de hoogte gesteld.

Kortingen

  • Hoe kan ik korting ontvangen via Shopkorting?
    Je kunt cashback ontvangen bij elke webwinkel die aangesloten is bij Shopkorting. De hoogte van de korting verschilt per webshop. Vergeet niet eerst aan te melden, voordat je een aankoop doet. Tevens is het belangrijk dat je de hele procedure correct doorloopt, zodat de aankoop correct gemeten en geregistreerd wordt.
  • Wat moet ik doen als mijn korting niet geregistreerd wordt?
    Indien je na 48 uur geen e-mail van ons hebt ontvangen dat je korting is geregistreerd, neem dan contact met ons op via ons contactformulier. Het kan soms voorkomen dat een korting niet wordt geregistreerd om verschillende redenen. Wij zullen onze uiterste best doen om je korting te achterhalen bij de webshop waar u je je aankoop hebt gedaan. 

    Stuur ons de originele orderbevestiging van de aankoop, zodat we deze kunnen doorsturen naar de webwinkel/onze contactpersoon. Houd er rekening mee dat het achterhalen van een niet-geregistreerde korting enige tijd kan duren en dat de webshops alleen orders kunnen achterhalen van bestellingen die niet langer dan één maand geleden zijn geplaatst.
  • Hoe lang duurt het voordat mijn korting in mijn account staat?
    Een korting wordt binnen 48 uur na het plaatsen van de bestelling of boeking geregistreerd in het Shopkorting account.
    Is de 48 uur verstreken en je korting is nog niet geregistreerd, neem dan contact met ons op via ons contactformulier.
  • Mijn korting staat nog op open. Wanneer wordt deze goedgekeurd?
    Kortingen die op 'open' staan zijn nog niet goedgekeurd door de webwinkel. Webwinkels keuren gemiddeld elke maand de kortingen. In sommige gevallen kan het korter of langer duren afhankelijk van het bestelde product of artikel. De snelheid van keuring kan tevens afhankelijk zijn van de orderwaarde.

    Vanwege de wet 'Kopen op Afstand', waarbij de koper beter beschermd wordt, worden kortingen vaak pas na een maand gekeurd. Door deze wet zijn kopers beter beschermd bij het doen van online aankopen en kan men artikelen retourneren binnen een periode van 28 dagen. Ook al retourneert u niets, dan zal de webwinkel alsnog een termijn van minimaal 28 dagen in acht nemen.
    Hierdoor kan het goedkeuren van kortingen langer duren, omdat kortingen niet kunnen worden gegeven als een artikel weer wordt teruggestuurd. Sommige kortingen worden overigens eerder gekeurd.

    Indien uw korting langer dan 3 maanden op 'open' staat, stuur ons dan een e-mail. We zullen dan kijken of er iets mis is en/of we de keuring kunnen bespoedigen.
  • Ontvang ik korting als mijn aankoop niet of gedeeltelijk online wordt afgehandeld?
    Nee, de korting wordt alleen toegekend wanneer je de bestelling geheel online doet via Shopkorting. Als je telefonisch een bestelling doet of later via e-mail aanpassingen doet, dan komt de shopkorting te vervallen. Tevens kan het voorkomen dat een product niet meer leverbaar is en dat de webshop een alternatief biedt. Ook dan is het verstandig om de bestelling te annuleren en opnieuw via Shopkorting een alternatieve aankoop te doen, zodat je alsnog in aanmerking komt voor een korting.
  • Mijn vergoeding is hoger/lager dan staat aangegeven op de website. Wat moet ik doen?
    Het kan voorkomen dan de aangegeven vergoeding hoger of lager uitvalt dan het percentage of bedrag dat op de website staat. Reden hiervoor is dat webshops zelf de vergoedingen kunnen aanpassen en dat deze nog niet zijn doorgevoerd op Shopkorting. Wij proberen alle vergoedingen zo accuraat mogelijk op de site te zetten.
  • Worden verzendkosten ook meegerekend in mijn korting?
    Nee, verzendkosten worden nooit meegerekend in de korting. Deze kosten staan los van het orderbedrag.
  • Wordt de BTW ook meegerekend in mijn korting?
    Indien de BTW niet wordt meegerekend in de korting staat dit als extra informatie aangegeven onder een webshop.
  • Ontvang ik elke maand korting bij een abonnementsvorm?
    Nee, alle kortingen op Shopkorting zijn eenmalig bij abonnementsvormen. Je ontvangt dus een eenmalige korting bij bijvoorbeeld een telefoonabonnement of energiecontract.
  • Ik ben vergeten via Shopkorting een aankoop te doen. Kan ik de korting alsnog ontvangen?
    Nee, het is niet mogelijk om achteraf een korting te ontvangen als je niet via Shopkorting een aankoop hebt gedaan.
    Wij ontvangen namelijk geen commissie over het aankoopbedrag, waardoor wij de korting dus ook niet met je kunnen delen.
  • Hoe kan ik mijn korting tegoed laten uitbetalen?
    Indien je minimaal €10 tegoed hebt en de kortingen zijn goedgekeurd door de webshop, dan kun je er voor kiezen om de korting uit te laten betalen. Je kunt dit aanvragen in jouw account door bij tabje 'Akkoord' op de button 'Uitbetalen' te klikken. De korting wordt dan rond de eerste van de volgende maand uitbetaald op jouw bankrekening.
  • Als ik een product reserveer en afhaal bij de winkel zelf, ontvang ik dan ook korting?
    Als je een product online reserveert, later afhaalt op een afhaalpunt en daar betaalt, dan kom je helaas niet in aanmerking voor een korting. Wij ontvangen namelijk geen commissie over de aankoop, omdat de betaling niet online heeft plaatsgevonden en kunnen je daarom helaas geen korting uitkeren.
  • Is mijn korting direct zichtbaar bij het afrekenen?
    Nee, je korting is niet direct zichtbaar bij het afrekenen. Deze wordt binnen 48 uur geregistreerd in jouw persoonlijke Shopkorting account.
  • Ontvang ik ook korting op kortingsbonnen?
    Wij betalen alleen kortingen uit over het nettobedrag. Als je een kortingsbon, tegoedbon, kortingsvoucher, kortingscode of een cadeaubon gebruikt bij je online bestelling, dan geldt de shopkorting na aftrek van de waarde van de bon of kortingscode.

    Bij reizen en vliegtickets gelden er weer andere regels en wordt de shopkorting berekend exclusief alle toeslagen en verzekeringen. Indien het orderbedrag na aftrek van tegoedbonnen, kortingscodes of Airmiles €0 is, kan er geen shopkortng berekend worden.
  • Wat moet ik doen als mijn korting is afgekeurd?
    Indien je korting is afgekeurd, heb je waarschijnlijk de artikelen (gedeeltelijk) geretourneerd. Of heb je misschien je bestelling (deels) telefonisch afgehandeld of je hebt tijdens het betaalproces andere websites bezocht, zoals vergelijkingssites of kortingscodesites. De webshops keuren de kortingen, hier hebben wij geen invloed op.
    Zijn bovenstaande redenen niet van toepassing, neem dan contact met ons op via ons contactformulier.
  • Krijg ik bij een 100% cashback actie van Shopkorting het gehele aankoopbedrag terug?
    Nee. Bij een 100% cashback actie ontvang je 100% van de commissie die Shopkorting ontvangt in je Shopkorting account.

Betalingen

  • Wanneer kan ik mezelf laten uitbetalen?
    Als je €10 of meer korting hebt gespaard met je online aankopen dan kun je ervoor kiezen om het tegoed te laten uitbetalen. Je hebt ook de mogelijkheid om verder te sparen, zodat je later een groter bedrag kan laten uitbetalen indien je dat wenst.

    Indien je je tegoed hebt aangevraagd, dan wordt dit rond de eerste van de nieuwe maand overgemaakt op je bankrekening, mits je alle gegevens correct hebt ingevuld.
  • Ik heb een aankoop gedaan en afgerekend in Dollars. Ontvang ik dan hetzelfde bedrag uitbetaald in euro's?
    Nee, na goedkeuring van de webwinkel wordt het bedrag in Dollars omgerekend naar euro's. Houd er dus rekening mee dat je korting anders zal uitvallen i.v.m. de huidige valutakoers.
  • Wanneer betaalt Shopkorting uit?
    Als je €10 of meer korting hebt gespaard, dan kun je om uitbetaling vragen als de kortingen zijn goedgekeurd door de webwinkels. Shopkorting maakt dan rond de eerste van de volgende maand je gespaarde tegoed over op jouw bankrekening.

    Zorg er voor dat je accountgegevens compleet zijn, anders kunnen wij helaas het tegoed niet overmaken.
  • Wordt er geld ingehouden als ik om uitbetaling vraag?
    Nee, wij houden geen geld in van je tegoed als we jouw tegoed overmaken op je bankrekening.
  • Ik kan mijn kortingen niet op 'uitbetalen' zetten. Hoe kan dit?
    De kortingen die op 'akkoord' staan, kun je d.m.v. de 'uitbetalingsknop' aanvragen. Indien deze knop niet werkt, zijn de accountgegevens nog niet compleet ingevuld in je account. Jouw adresgegevens zijn b.v. relevant voor het uitbetalen van uw kortingen. Kijk dus eerst of je accountgegevens helemaal zijn ingevuld. Daarna kun je jouw kortingen vanaf €10 laten uitbetalen.

Anders

  • Wat heb ik nodig om gebruik te kunnen maken van Shopkorting?
    Een Windows, Apple of Linux PC, tablet of smartphone met een up-to-date browser zoals Internet Explorer of Firefox. Verder is het nodig dat je cookies en javascript toelaat in de browser. Beide zijn in te stellen in het configuratiescherm van de browser. Deze zijn volkomen veilig om aan te zetten en staan dan ook standaard bij de meeste browsers al aan.
  • Kan ik ook gebruik maken van kortingscodes in combinatie met Shopkorting?
    Indien de kortingscode niet afkomstig is van Shopkorting, kunnen wij niet garanderen dat je in aanmerking komt voor korting, tenzij anders aangegeven. In de meeste gevallen werkt een extra kortingscode wel i.c.m. met Shopkorting. Gebruik dus altijd kortingscodes van Shopkorting afkomstig.

    Belangrijk: Zoek geen kortingscodes op tijdens het bestelproces op andere websites. Hierdoor kan het voorkomen dat uw korting niet geregistreerd wordt.
  • Ontvang ik korting over het gehele orderbedrag als ik een gedeelte retourneer?
    Als je een gedeelte van je bestelling retourneert, dan zal in sommige gevallen de korting achteraf worden aangepast en in sommige gevallen zal de korting helaas worden afgekeurd.

    Als je korting achteraf wordt aangepast, dan zal deze ook veranderen in je account. Het kan hierdoor langer duren voordat de korting wordt gekeurd. Houd hier rekening mee bij de aankoop.
  • Zijn mijn gegevens veilig bij Shopkorting?
    Ja, de pagina’s waar je jouw persoonlijke gegevens invuld, zijn beveiligd door SSL (Secure Socket Layer). Dit betekent dat alle persoonlijke informatie wordt geëncodeerd, waardoor deze niet gebruikt en misbruikt kunnen worden door derden.

    Daarnaast wordt Shopkorting elke dag door McAfee getest op veiligheid. Zo kun je altijd veilig shoppen via Shopkorting.
  • Een webwinkel vraagt mij software te installeren om een aankoop te kunnen doen
    Als een webwinkel je vraagt software te installeren om een aankoop te kunnen doen, neem dan eerst contact met ons op, zodat je er zeker van kan zijn dat de korting wordt gemeten.
  • Als ik tickets of een reis boek voor een groep, ontvang ik dan korting x het aantal personen?
    Nee, kortingen op reizen gelden per boeking en niet per persoon. In sommige gevallen ontvang je een percentage over de boekingswaarde, en in sommige gevallen ontvang je een vast bedrag per boeking. De hoogte van de korting verschilt per webwinkel. Bij een hoge boekingswaarde kan het dus voordeliger zijn om te boeken bij een webwinkel die korting geeft met percentages. Dit zijn in veel gevallen complete reizen inclusief vlucht en hotel. Kortingen op vliegtickets zijn in veel gevallen vaste bedragen.
  • Ontvang ik een korting als ik mijn abonnement verleng?
    Bij sommige webwinkels ontvang je geen korting bij een abonnementsverlenging en bij sommige wel. Dit staat vaak aangegeven in het 'Extra informatie' gedeelte bij de webwinkel.
  • Hoe kan ik mijn vrienden uitnodigen om lid te worden van Shopkorting?
    Nadat je bent ingelogd in je Shopkorting account, ga je naar 'Mijn account'. Op deze pagina zie je 3 tabblaadjes, waarvan het 3e tabje 'Geld verdienen' is. In dit tabblaadje bevindt zich jouw eigen unieke link, die je door kunt sturen naar je vrienden, familie en kennissen. Elke persoon die bevestigd lid wordt door jouw unieke link en minstens €10 op akkoord spaart, levert jou €5 tegoed op.
  • Alle speciale shopkorting links gaan naar witte pagina's.
    Sommige antivirusprogramma's als Kaspersky, McAfee en Norton kunnen de speciale Shopkorting links blokkeren als u je je veiligheidsinstellingen te hoog hebt staan. Probeer deze lager te zetten of de antivirussoftware tijdelijk uit te schakelen en probeer het dan opnieuw. Houdt het probleem aan, stuur ons dan een e-mail.
  • Ik heb een vraag/probleem. Kan ik dit in de meningen sectie posten?
    Nee, plaats je vraag nooit in de meningensectie, maar gebruik ons contactformulier of neem telefonisch contact met ons op. De meningensecties bij winkels zijn uitsluitend bedoeld om meningen te geven over winkels. Om er zeker van te zijn dat je vraag wordt beantwoord, is het beter dat je ons een e-mail stuurt.
  • Waarom werkt de link niet als ik op de webshop link klik?
    Sommige antivirusprogramma's kunnen de speciale links blokkeren die we gebruiken om de aankoop en korting te meten. Schakel dan tijdelijk je antivirusprogramma uit en probeer het opnieuw.

    Het kan tevens voorkomen dat de links worden geblokkeerd door de systeembeheerder van je werkgever als je via Shopkorting webshops bezoekt. Hier kunnen we helaas niets aan doen en we adviseren dan ook om de aankoop op een privécomputer te doen.

Cookie uitleg

Tips

  • Welke tips kan ik gebruiken, zodat een bestelling goed wordt gemeten?
    1. Bestel altijd via de speciale Shopkorting links. Anders ontvangen wij géén commissie over je aankoop en kunnen we je geen korting uitbetalen.

    2. Zorg er voor dat het duimpje altijd omhoog staat als je doorklikt naar een webwinkel via de speciale Shopkorting links.
    3. Zorg er voor dat er geen onderbreking plaatsvindt tijdens het aankoopproces. Bezoek geen andere websites tijdens de aankoop en klik tussentijds niet op andere links. Dus ook geen advertenties of zoekresultaten van Google.

    4. Sluit eerst je browser af als je via een andere link bij een webwinkel hebt gekeken. Bezoek daarna via de speciale Shopkorting link opnieuw de webwinkel van jouw keuze en doe een bestelling.

    5. Zoek geen kortingscodes op andere sites tijdens het afrekenproces en vergelijk niet op vergelijkingssites. Hierdoor wordt onze cookie overschreven en ontvang je geen korting. Dit is namelijk een onderbreking in het aankoopproces waardoor er niets wordt gemeten.

    6. Sluit alle vensters voordat je een bestelling doet.

    7. Zet een eventuele adblocker uit alvorens je een bestelling plaatst.

    8. Telefonische bestellingen kunnen niet worden gemeten.

    9. Wij adviseren om in te loggen via een (mobiele) browser en niet via een applicatie. Indien er gebruik wordt gemaakt van een app kan er namelijk geen shopkorting worden geregistreerd.

    10. Indien je met iDeal betaalt, zorg er dan voor dat je alle stappen voltooit tijdens de betaling. Ook de laatste stap om de betaling af te ronden moet via de iDeal link (afronden) gebeuren. Belangrijk is dat je na je betaling automatisch wordt teruggeleid naar de webshop.

    11. Indien je jouw bekeken artikel ziet terugkomen op een andere website, in de vorm van een banner en je klikt daarop en plaatst op dat moment een bestelling, kan onze cookie niet geplaatst worden en ontvangen wij geen commissie.

    12. Bewaar altijd de originele orderbevestiging tot na de keuring van de shopkorting.
  • Hoe verdien ik geld met het aanbrengen van leden?
    Shopkorting.nl beloont jou als je leden aanbrengt uit je familie, vrienden of kennissenkring. Elk lid dat door jou wordt aangebracht is €5 waard indien het door jou aangebrachte lid €10 of meer aan goedgekeurde kortingen heeft gespaard. Zorg er dan ook voor dat de door jou aangebrachte leden eraan herinnerd worden om gebruik te maken van Shopkorting als zij online aankopen doen. Gebruik hiervoor de link die je vindt in je account onder het tabblaadje 'Geld verdienen' en stuur deze door.